Blacktea

Město: Praha 10-Vršovice
Registrace: 5.7.2017 v 16:59
blacktea.vranka.cz

Po nějaké době se vypravil chytat na nádrž Slatina. Dnes to byla trochu výjimka, protože jsem jel sám. Na jednu stranu je dobré, že se člověk může o něco více soustředit na chytání, na druhou stranu je to větší stres, abych nepřetáhnul moc časově a aby pak žena nebyla nespokojená, že ji nechávám dlouho s oběma dětmi, když mám přece o víkendu pomáhat.

Jako kompromis se jevilo, že pojedu "ráno", což pro mou ženu znamená od 6:00 do 7:00, což je ovšem realitě povětšinou vzdáleno, protože za takovou dobu nedojedu ani tam a zpátky. No, dopadlo to tak, že jsem byl na místě v (pro mě vražedných) 6:45, s tím, že jsem tam chtěl být cca 2 hodiny. Komplikace způsobilo uzavření odbočky na Štěrboholy na pražském okruhu, takže jsem musel jet oklikou a ztratil jsem nějaký čas. Chvíli jsem uvažoval, jestli nepojedu do Brandejsa, ale už jsem měl ze včerejška v povolence vyplněnou Slatinu, tak jsem jel tam, děj se vůle boží.

Po příjezdu na místo jsem seznal, že jedu pozdě. Slatina je totiž velice dobře dostupná z pražského okruhu a všichni pražáci to tam tudíž mají blízko. Tím je předurčen charakter tohoto místa a rybářský tlak, zejména o víkendech. Všechna místa na břehu byla obsazena a napočítal jsem přes 20 rybářů…a všichni vypadali, že už jsou tam půl dne…no nic, když je někdo lenoch, nakonec na mě zbylo jediné, ne příliš dobré místo, z něhož se dalo kvůli rákosovému porostu nahazovat pouze přímo před sebe, čili nějaké prochytávání velké plochy nepřišlo v úvahu.

Zde přišla první komplikace, jíž bylo, že po spojení dvou částí prutu bylo spojení tak silné, že nešlo otočit očka do správné polohy...holt polský karbon se pozná Po chvíli přemýšlení jsem zapřel prut o naviják o dvě větvě a oběma rukama jsem horní díl potočil, takže očka byla ve správné poloze…

Říkal jsem si, že bych měl, jak se to na kaprovém stojáku sluší a patří, házet strašně daleko, ideálně až na druhý břeh…., tak abych třeba zasáhl nějakého ornitologa fotícího ptáčky. No to si dělám trochu srandu, já bych asi nikoho trefit nechtěl, ale ostatní rybáři házeli tak, jako kdyby tohoto cíle chtěli dosáhnout. Tím se vlastně efektivně přesunuli na druhý břeh, ze kterého je chytání zakázáno.…Ale nevím čím to je, už se mi to stalo potřetí, do vody letělo hranaté krmítko 60g….ale vlasec se přetrhl. Měl jsem trochu pocit viny za těch 60g olova v chráněné ptačí lokalitě, musím se přiznat. Tak jsem zkusil ještě jednu variantu, a sice takovéto aerodynamické olůvko na daleké hody. Tím jsem však dohodil přesně vedle kačeny (rozuměj živého ptáka), která na krmítko agresivně zaútočila a zamotala se do něho. Jako jediná možnost se nakonec ukázalo přitáhnout kačenu až ke břehu, přičemž ta se po cestě několikrát potopila, tak jsem myslel, že už nevyplave, no nějakým zázrakem se objevila nakonec na břehu a já jsem se jí jal zachraňovat. Naštěstí pochopila, že mým cílem je dnes jiný živočišný druh a byla velmi hodná a klidná. Podařilo se mi ji z vlasce vyprostit a pustil jsem ji do rybníka, naštěstí spokojeně odplavala, vypadalo to, že ji to nijak zdravotně nepostihlo.

Po této epizodě jsem převázal zpět na svůj evergreen, a sice feeder krmítko 30g kovové ekologické bez olova a hokejku…já snad s ničím jiným ani chytat neumím Jak se sluší a patří, pojal jsem to „v závodním stylu“…to víte, ten stres, že si nestihnu už zachytat, čas plynul jako voda. V praxi to znamenalo, že jsem přehazoval každé 4 minuty, čehož si všimli vedle sedící (nebo spící?) rybáři a jali se mé počínání nějak komentovat, no naštěstí jsem nic neslyšel…ale musím říct, že sem tam jsem s tímto ne příliš aerodynamickým rigem házel cca doprostřed rybníka, s tím, že jsem si uvědomil, že by bylo dobré prut směřovat tam, kudy krmítko letí (tedy nesklápět ho pak dolů), že se pak vlasec tolik netrhá…holt, to jsou ty moje rána…

Co se týče návnady, vzal jsem si, co dům dal. Vyjel jsem s takovým mixem TTX+strouhanka+žluté no name krmení 49 kč kilo…a na háček šla střídavě foukačka, chleba, rohlík a bonduel. Trochu mě mrzelo, že jsem neměl červy, ale říkal jsem si zkusím něco jiného. Pak jsem do navlhčovací vody dával posilovač Sensas kukuřice...ale to nevím, jestli byl dobrý tah, nějak divně to smrdělo a měl jsem dojem, že ryby jdou spíš až na ten Mondial a skořici (níže). Vzhledem k tomu, že po dvaceti minutách nepřišel záběr a čas běžel, udělal jsem na svém „rigu“ trochu toho adjustmentu. A sice vyměnil jsem špičku za úplně nejjemnější…původně jsem tam měl „heavy“, to se rozumí, kvůli 100m náhozům, které jsem stejně tak nějak nebyl schopen s rigem a svým „umem“ realizovat. Pak jsem taky namíchal trochu svého oblíbeného a na Labi (alespoň na cejny a plotice) fungujícího Mondial F Roach Vanilla, přidal jsem skořici a sázel to tam znovu. Ryby se asi po tom původním bombardování trochu uklidnily a v oblasti, kde moje nálože přistávaly, se objevovala rycí kolečka. Dobré znamení.

Já vždycky chytnu takovou „fishing frenzy“, nepiju, nejím, jenom hypnotizuju špičku a hodinky, přehoz, změna nástrahy, přehoz, přehoz atd…mísí se tam pocit viny, že žena musí mít děti na krku s tím, že chci rychle něco chytit a tak to hrozně hrotím….sem tam je to na hlavu, asi je lepší jezdit s malým a pojmout to jako denní výlet, to jsem pak klidnější. Ale nedá se, dneska to bylo takhle. Dospěl jsem až do bodu, kdy cca po 40 minutách nebyl záběr a říkal jsem si, že já toho stojáka asi fakt neumím.

No a pak sebou prut trhnul, špička vystřelila do strany a já jsem se z té mírné letargie probral. Konečně jsem měl možnost vyzkoušet karbon polska s větší rybou…no zjistit jsem že „akce“, dá-li se to tak u tohoto prutu nazvat, se odehrává asi v jedné třetině prutu…ehm, je to v podstatě takový klacek, na kterém je ta špička no….ale co naplat, vlasec začal jezdit na jednu stranu a na druhou a já jsem musel také trochu zabojovat. Rybka to byla silná a chytře cílila na rákosový porost, kterého bylo všude dost, no já jsem se nenechal přelstít a nějakým zázrakem (no, přece jenom člověk musí trochu vědět, kam ji má dostat….) jsem ji dostal do té úzké průrvy mezi rákosem a vše jsem zakončil jejím vytažením na břeh. Byl to krásný kapříček lysec, 45 cm. Zabral na bounduel, návnada nevím, házel jsem to tam na střídačku. No nic moc, ale na moje schopnosti a rig to bylo až až.

Jako správný rybář jsem si donesl obústek a pean a říkal jsem si, že rybě šetrně vyndám háček z…..no, ale sakra, kde je? Pak jsem zjistil, že kapřík se chytnul na boku pod ploutev. Měl to jenom tak na dva milimetry pod kůží, ale asi to drželo, že to zvládlo ten boj. Také dobře zafungoval háček Nuclear 300 cosi, cosi, velikost 8. Kapříka jsem vyfotil a k nevoli ženy, jak jsem pak doma zjistil, pustil. Rybáři vedle se divili, že jsem něco tímto soustavným plašením a chytáním kačen vytáhnul (ale oni za tu doby nevytáhli nic, tak), ale já jsem byl spokojen. Chtěl jsem vylovit něco dalšího, ale už pak nic nepřišlo a čas tlačil.

U odjezdu z parkingu se mě jeden přijezdivší pán ptal, jestli berou, no řekl jsem, že jsem chytil kapra 45 a on na to, „no aspoň něco“…no asi byl zvyklý tahat na Slatině metrovky 25Kg každá, načež mi řekl, že tam minule za hodinu těch kaprů chytil 6 a že to byla smůla, že pak musel přestat chytat…z toho jsem vyrozuměl, že si je asi všechny odnesl a rovněž jsem u vedlesedících pánů nabyl dojmu, že měli cosi ve vezírku. Já ale mám rybičky rád, a když tento kapřík tak statečně a chytře bojoval a že jsem ho chytil jenom náhodou, když se mu to seklo u ploutve, bylo by ode mě nečestné a zbabělé ho zabíjet. No, ale když si každý den dvacet rybářů odnese ze Slatiny 20 ryb, tak pak se asi nelze divit, „že pak moc neberou“. Vracejte to tam zpátky sakra!!!